Male tajne uspešnog poslovnog ponašanja

26/05/2017, 14:31

Male tajne uspešnog poslovnog ponašanja

Nije sve u znanju, umeću i sposobnosti da uradite posao. Kako biste uživali što bolju poslovnu reputaciju, veoma je važno da znate kako da se ponašate u poslovnom okruženju.

Među najznačajnijim situacijama u poslu svakako je i prvi susret sa (potencijalnim) poslodavcem, sa partnerima, kolegama i slično, zato bi na ovo trebalo da obratite posebnu pažnju.

Ali – kako ostaviti dobar prvi utisak na ljude iz vašeg poslovnog okruženja? Šta je to što je zaista bitno, a na čemu bi trebalo da poradite ako želite da zaista budete uspešni?

Prema rezultatima različitih istraživanja stručnjaci su došli do zaključka da je dovoljno samo 90 sekundi da se ljudima dopadnete – ukoliko uradite sve što treba i kako treba.

Evo kako bi trebalo da se ponašate kako biste za samo nekoliko sekundi zaista ostavili dobar utisak:

Budite otvoreni i iskreni

To što se nalazite u situaciji da se upoznajete sa određenom osobom već znači da ste vi zaslužili da se tu nađete i da tu pripadate, zato ne bi trebalo da se ustručavate i da se ponašate ukočeno.

Najbolje bi bilo da budete što je moguće više otvoreni, koliko je to u skladu sa vašom prirodom i karakterom, ali i da budete iskreni kada dođe do razgovora, ali i u ponašanju.

S obzirom na to da je nekad neverbalna komunikacija mnogo jasnija od onoga što kažemo, veoma je važno i da obratite pažnju na to kako stojite, kako se ponašate, gde držite ruke, kako gestikulirate i kakva vam je mimika tokom razgovora. Prekrštene ruke ispred grudi ili na stomaku odaju utisak da krijete nešto i da niste u potpunosti iskreni ili otvoreni, zbog čega bi to zaista trebalo da izbegavate.

Pokažite svoju pozitivnu stranu

Pokušajte da prilikom prvog susreta sa nekom osobom budete krajnje pozitivni i da se ne ponašate kao da u svakom trenutku čekate nečiju grešku koju ćete joj/mu zameriti. Pokažite da ste spremni za saradnju i da su vaši pogledi široki, a da je vaš um otvoren za nove ideje, nove ljude, nove situacije i da o svemu tome imate pozitivno mišljenje (za početak).

Jedan od načina da pokažete svoju pozitivnu stranu kada se upoznajete sa ljudima jeste da srdačnim osmehom i pogledom u oči pokažete da ste raspoloženi i zadovoljni što se tu nalazite.

Pravilno rukovanje

Jedan od najčešćih gestova prilikom poslovnih sastanaka ili susretanja sa ljudima iz poslovnog okruženja jeste rukovanje, koje prema mnogim stručnjacima može dosta toga da kaže o osobi sa kojom se rukujete, njegovoj/njenoj nameri, stavu i slično.

Upravo zato je važno da znate kako da se na pravilan način rukujete; nije važna jačina ruku već da stisak prilikom rukovanja bude čvrst, kako biste delovali odlučno i prisutno. Ukoliko se prilikom rukovanja i upoznajete – predstavite se i ponovite ime osobe sa kojom se upoznajete.

26/05/2017, 14:31