Napišite savršen poslovni mail – u pet koraka!

19/05/2017, 10:09

Napišite savršen poslovni mail – u pet koraka!

Osim sadržaja i načina na koji ćete napisati poslovni mail, kako bi on zaista bio savršen i izgledao što profesionalni – potrebno je da bude odgovarajuće dužine.

Da li postoji savršena dužina mail-a?

Svakako! O dužini mail-a koji šaljete svakako bi trebalo da razmišljate ukoliko želite da on ima efekta i da dobijete (adekvatan) odgovor, pogotovo kada je u pitanju posao i vaša karijera.

Poslovni ljudi su uglavnom veoma zauzeti i primaju veći broj mail-ova svakog dana, zbog čega je veoma važno da vaš bude savršeno napisan kako bi bio shvaćen na pravi način i kako biste na njega dobili pravi odgovor.

Pravilo pet rečenica

Upravo bi prilikom pisanja poslovnog mail-a trebalo da se pridržavate pravila – pet rečenica. Do ovog broja rečenica nije se stiglo slučajno, već istraživanjem i jednostavnom matematikom.

Ukoliko napišete manje od pet rečenica delovaće kao da vam nije dovoljno stalo do odgovora, dok je previše teksta u mail-u rizično jer postoji mogućnost da ga primalac uopšte neće ni pročitati.

Pročitajte i: Kako izgleda savršen poslovni mail?

Iako bi trebalo da se vodite parolom “brzo, kratko i jasno”, to naravno ne znači da bi trebalo sve u jednoj rečenici da napišete, jer će to izgledati pre svega krajnje neprofesionalno.

Zato je pravilo – pet rečenica – zlatno pravilo u pisanju poslovnih mail-ova, jer ćete tako u svakoj rečenici napisati ono što je važno i učiniti mail čitljivim, jasnim i konkretnim, što je veoma važno u poslovnoj komunikaciji.

  • Prva rečenica bi trebalo da se sastoji od vaših podataka, odnosno to je mesto za vaše predstavljanje.
  • Druga rečenica bi trebalo da se sastoji od objašnjenja – šta želite, zašto ste kontaktirali tu osobu i slično.
  • Treća rečenica bi trebalo da predstavlja mesto u kom objašnjavate zašto bi sagovornik trebalo da vam odgovori.
  • Četvrta rečenica je zahtev/molba.
  • Peta rečenica bi trebalo da predstavlja prostor u kom ćete se ahvaliti sagovorniku na vremenu koje je izdvojio za čitanje i slično.

Potpis treba da sadrži vaše ime, radno mesto, kontakt, a pre nego što pošaljete mail, obavezno ga pročitajte još jednom kako biste ispravili (moguće) pravopisne i greške u kucanju.

Savet plus: Ako se obraćate osobi koju ste nedavno upoznali, prvo je podsetite na taj događaj, na primer napišite “Drago mi je što smo imali šansu da porazgovaramo na humanitarnom koktelu”, a zatim pređite na stvar.

19/05/2017, 10:09